לתקשר עם הבן המתבגר

לעבור בשלום את גיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא תקופה של מעבר בין ילדות לבגרות. המאפיינים של גיל ההתבגרות כוללים מגוון של שינויים מבחינה גופנית, קוגניטיבית ורגשית, כשאחד מהתהליכים העיקריים שמתרחש בשנים אלו הוא התהליך של גיבוש הזהות העצמית.

הורים רבים חווים את גיל ההתבגרות של ילדיהם  כתקופה קשה ומאכזבת. הילדים בועטים, מתמרדים מתנגדים ומבקשים לעמוד על דעתם, וההורים חשים מתוסכלים בשעה שהיו אמורים בעצם,  לראות בהתנהגות זו הצלחה בהבאת הילד למקום של בטחון בעצמו ובדעותיו, יכולת הבעה עצמית אומץ ולקיחת אחריות.

כהורים למתבגרים עלינו להיות מודעים לנטייה  של המתבגרים לריב עם עצמם ואיתנו ההורים, מתוך צורך למצוא עצמם כאינדיבידואליסטים, וכדי לבדוק את כוחם ממש כפי שעשו זאת בגיל הרך שגם בו חוו מיני גיל התבגרות

קונפליקטים ומריבות הם כמעט בלתי נמנעים במיוחד במערכות יחסים קרובות, וחשוב לדעת לפתור אותן מתוך כבוד הדדי והתחשבות בשונות הזולת.

האופציה המסייעת לצאת מקונפליקטים עם המתבגרים היא לראות את החיובי בהתנהגותו, משום שבכל התנהגות יש גם את הצד החיובי שלה.

צריך לדעת כי להורים ישנו תפקיד משמעותי מאוד בשיח והכנת הבן המתבגר לחיים.

בקורס זה נלמד על חשיבות השיחה, נכיר מהן הסיבות המונעות מאיתנו לדבר כיצד, מתי ועל מה לדבר עם הבן והכל בראיה תורנית בעדינות ובבהירות כפי שנדרש לדור שלנו.

צוות המרצים

הרב אלי שיינפלד

הרב אלי שיינפלד

מרצה ויועץ בתחומי חינוך בגיל ההתבגרות
בעל תואר שני במדעי היהדות ומדריך פדגוגי למורים, מומחה בסוגיות חינוכיות של גיל ההתבגרות, כתב שני ספרים הראשון לבני נוער בשם 'היצר הלב והאדם' השני להורים בשם 'הבן שלי מתבגר'

גלילה לראש העמוד