מטרות
- ליצור הטבעה חיובית ביחס למיניות בכלל ותפקיד הגבר בפרט.
- להוות כתובת רלוונטית במהלך גיל ההתבגרות לשאלות ואירועים בנושא.
- לתווך בין תחום המיניות לתפיסת התורה הקדושה.
נושאים להרחבה בתחום המידע לקראת שיח:
הציר הגופני-הורמונאלי ונטיותיו, הצורך להנאה ופורקן.
הציר הקוגניטיבי: הצורך לדעת לנסות להתנסות ולגלות את עצמי ואת כל העולם
הציר האישיותי רגשי: קבלה עצמית, אהבה עצמית, הערכה עצמית.
הציר החברתי: האני החברתי ומניעים סביבתיים.
הציר המשפחתי: שייכות, זהות, תכונות גנטיות- אהבה שנאה הציר
הציר התורני: תפיסת 'החטא הקדמון' בנצרות לעומת מצוות עונה ומצוות תשובה.
הציר המוסרי-ערכי: קונפליקטים בין גירסא דינקותא לערכים נלמדים
עקרונות מנחים
- בעולם הטיפול המיני יש לנו מדרג ארוך של נפילות-יצירת מוגנות ובניה, כל זאת כתוצאה מהעדר הכנה. ככל שנקדים לשוחח כך נוכל להיות ראשוניים יותר וממילא משמעותיים יותר.
- ננסה להבין לבדוק איפה הילד נמצא, מה הוא כבר שמע/ראה? מה השיח עם החברים?
- אומרים רק אמת ומה שיודעים, אם יש מבוכה או חוסר ידע אפשר להגיד שנברר ונחזיר תשובה.
- חשוב שהדיבור יהיה נטול עומס רגשי של ההורה.
- חשוב שהדיבור יהיה נטול עומס אינטלקטואלי מצד ההורה.
- קצר ופותח עם טעם של עוד עדיף מארוך, סוגר ומתיש
כלים לשיח
- ההורה הוא היוזם באומץ ובקלילות ללא רשמיות יתר
- Setting- לבד, פלאפון מכובה. אין כמו בטבע עם פק"ל אחרי טיול קצר.
- ניתן להיכנס לשיח דרך הלכה / פיזיולוגיה / אישיות- מודעות
- ניצול הזדמנויות לשיח-
תורניות: שארה כסותה ועונתה, בנות לוט, יהודה ותמר, דוד ובת שבע, יעקב-רחל-לאה-ראובן.
שינויים פיזיולוגיים/מצבי רוח משתנים
תמונה לא צנועה שקופצת/ כשקופץ חלון של חסימה
אירועים שהתרחשו בחברה
- פשטות- המורכבות היא תמיד אצלנו המבוגרים, הילדים עוד תמימים שואלים כדי לקבל מידע.
- המורכבות היא אצלנו, כשנצא ממנה נוכל להסביר בדרך יותר פשוטה ומובנת לפי היכולת של הילד (פאזל/מפתח-מנעול/תקע שקע)
הארה אחרונה: כמעט בלתי אפשרי לדבר על הנושא באופן נקי, כאשר אנחנו סוחבים דברים אישיים לא פתורים. הילדים נותנים לנו הזדמנויות לעמוד שוב מול הנושאים האלו ולפתור אותם, רגע לפני שאנחנו מדברים איתם